• המחלקה להשאלת ציוד
• המחלקה להסעת חולים ומוגבלים
• המחלקה לאספקת מזון
• המחלקה לבריאות הנפש
• המחלקה לשירותי רווחה בקהילה
• המרכז להידרותראפיה ושיקום
• מחלקת התנדבות
• המאגר הלאומי לתורמי מח עצם
• בית אורנית
• האגף לקידום הילד
• האגף לסיעוד ותמיכה בקשישים
• תמיכה וסיוע לחולי אלצהיימר
• תמיכה וסיוע לחולי סרטן
• המחלקה לייעוץ והכוונה רפואיים



הכנסת עובד זר הביתה היא צעד לא פשוט

הכנסת עובד זר הביתה היא צעד לא פשוט שמעורבים בו גורמים רבים – הקשיש, משפחתו והעובד. איך ניתן להקל על תהליך הקליטה של העובד וליצור חיבור טוב בינו לבין הקשיש? כיצד ניתן לדעת שהקשיש אכן זוכה ליחס טוב ומטופל כיאות?

שרה טופר, עובדת סוציאלית ומנהלת האגף לסיעוד ותמיכה בקשישים, מעניקה טיפים להקלת התהליך המורכב של הכנסת עובד זר הביתה:
  1. הכנסת עובד זר הביתה היא צעד משמעותי. הקפידו לבחור חברת סיעוד אמינה ואיכותית שתלווה אתכם בצעד זה .
  2. וודאו שהעובד דובר את שפתו של ההורה הקשיש. מדובר באנשים שיבלו בצוותא מרבית שעות היממה וחשוב שיוכלו לתקשר בצורה הטובה ביותר .
  3. וודאו שלמטפל יש הכשרה לטפל בחולה סיעודי. כל המטפלים של עזר מציון עברו קורס בסיסי בטיפול, כנדרש מביטוח לאומי .
  4. במידה והמטופל שומר מסורת, וודאו כי למטפל יש הבנה בסיסית בשמירת כשרות, שבת וכו'. המטפלים של עזר מציון לומדים עוד בחו"ל מילים בסיסיות בעברית וכן על המסורת היהודית .
  5. הקפידו ללוות את העובד בימיו הראשונים בתפקידו. הסבירו לו את שגרת הבית והטיפול .
  6. אל תעמיסו על העובד בבת אחת מטלות בית רבות, אפשרו לו קליטה 'רכה' ונעימה ."
  7. חשוב להראות לעובד את המקומות שמהווים חלק משגרת היום של הקשיש – גינה אהובה, סניף קופת חולים ועוד
  8. תנו לעובד הרגשה טובה. פנו לו ארון משלו, מדף במקרר. התעניינו במשפחתו, בחגים החשובים לו ועוד .
  9. בדקו האם חברת הסיעוד שבחרתם עורכת ביקורות בבית המטופל. אנחנו בעזר מציון מבצעים באופן שוטף ביקורות בבתי המטופלים שלנו. הביקורים מבוצעים על ידי אחות מוסמכת בעלת הבנה בבעיות רפואיות. היא עורכת עם הקשיש שיחת עידכון ובה היא שומעת על מצבו הבריאותי ועל היחס לו הוא זוכה מהמטפל. האחות מייעצת במקום כיצד ניתן לסייע לקשיש. האחיות מעדכנות את העובדות הסוציאליות במסקנותיהן .
  10. ערנות היא מילת המפתח - שינוי במצב הרוח של המטופל, מכות יבשות, אי לקיחת תרופות  - אלו דברים שאמורים להדליק לכם נורות אדומות. עקבו אחריהם.

האגף לסיעוד ותמיכה בקשישים | טל. 1800-80-20-30 | siud1800@ami.org.il

<<< חזרה..

מי אנחנו  

שירותים  

סניפים  

מילים חמות  

עזר כנגדנו  

חדשות  

סרטים 

לוח אירועים 

אלבום תמונות  

דרושים  

מוקדש בחום  

המומחים שלנו  

קישורים  


תנאי שימוש

הצהרת פרטיות

צור קשר

הרשם לידיעון

אמנת עזר מציון