• המחלקה להשאלת ציוד
• המחלקה להסעת חולים ומוגבלים
• המחלקה לאספקת מזון
• המחלקה לבריאות הנפש
• המחלקה לשירותי רווחה בקהילה
• המרכז להידרותראפיה ושיקום
• מחלקת התנדבות
• המאגר הלאומי לתורמי מח עצם
• בית אורנית
• האגף לקידום הילד
• האגף לסיעוד ותמיכה בקשישים
• תמיכה וסיוע לחולי אלצהיימר
• תמיכה וסיוע לחולי סרטן
• המחלקה לייעוץ והכוונה רפואיים





שאלות ותשובות

איך פונים למרכז להשאלת מכשירי תקשורת?
הפנייה להשאלה מתבצעת על גבי טופס הניתן להורדה באתר האינטרנט של "עזר מציון". את הטופס ממלא איש מקצוע המטפל במשתמש, כמו קלינאי תקשורת או מרפא בעיסוק.
מי יכול לפנות למרכז?
למרכז ההשאלה פונים משתמשים או בני משפחתם בלבד. המשתמש זקוק למכשיר בכל שעות היום ולא רק במסגרת הטיפולית, ועל כן ההשאלה היא שמית ולא למוסדות.
אילו אוכלוסיות משרת המרכז?
המרכז משרת את הסובלים ממוגבלויות בשפה ותקשורת. אוכלוסיות הנעזרים מקרב ילדים כוללות ילדים הלוקים בשיתוק מוחין, פיגור, תסמונות שונות כתסמונת דאון, אפרקסיה, אוטיזם, וכו'.
אוכלוסיות המבוגרים הנעזרים במכשיר כוללות אנשים שלקו באירוע מוחי, לאחר טראומות, מחלות נוירולוגיות וניווניות, וכן נפגעי תאונות דרכים.
כמה מכשירים קיימים במרכז?
לרשות המרכז עומדים מעל 450 מכשירים, חלקם חדישים ביותר, מפשוטים ועד למתוחכמים.
האם הקריטריונים לקבלת מכשירי תקשורת כוללים גם ילדים עם אוטיזם?
בהחלט. כ- 12% מהילדים שמשפחותיהם פונות אלינו סובלים מבעיות בתקשורת ואוטיזם.
אילו מכשירים קיימים למבוגרים?
התאמת המכשיר תלויה ביכולת המשתמש, מבחינה מוטורית ומנטלית. התאמת המכשיר נעשית ע"י המטפל האחראי לפנייה.
האם אפשר לשאול מכשירים עבור ילדים לפני גיל בית הספר?
בהחלט. משפחות רבות פנו ופונות לקבל מכשיר תקשורת מגיל צעיר ביותר, כאשר הילד נכנס למסגרת טיפולית, וזאת כדי לעודד את יכולות התקשורת שלו.
האם אפשר לקנות מכשירים דרך המרכז?
המכשירים הקיימים במרכז מיועדים להשאלה. במקרים מיוחדים, כאשר אנו מוציאים סוג מסוים של מכשיר מפעילות השאלה, ועדת ההיגוי המלווה את המרכז מאשרת את מכירת המכשירים בעלות נמוכה ביותר, למשפחות ולא למוסדות.
האם ילד תושב אילת יכול לקבל מכשיר?
אנו משרתים את כל אוכלוסיית ישראל, מכל הגילאים, מכל המגזרים ומכל מקום בארץ.
מתי אפשר לפנות אליכם?
לאחר מילוי טופס הפנייה לבקשה, אפשר לשלוח את הטופס בדואר או בפקס. מומלץ להתקשר בשעות הקבלה, כדי לוודא שהבקשה הגיעה.
איזה סוג של ביטוח יש למכשירי התקשורת?
"עזר מציון" מבטחת את המכשירים אשר עלותם גבוהה מ- 500$. את עלות הפרמיה נדרשת המשפחה לשלם, ע"פ האחוז היחסי של עלות המכשיר. קיימים דמי השתתפות עצמית במקרה אובדן או גניבה ממכונית.
אני מחכה בתור המתנה, ורוצה לדעת מתי אקבל מכשיר?
כדאי לפנות אלינו טלפונית בשעות הפתיחה של המרכז, כדי לוודא באיזה מקום אתם עומדים ברשימת ההמתנה. קיימים מכשירים עם רשימות המתנה ארוכות יותר ופחות. כמו-כן, יש מכשירים שלהם אין תור המתנה כלל. לאחר משלוח טופס פנייה לשאילה, כדאי להתקשר טלפונית.
כיצד אוכל לדעת אם המכשיר שקיבלתי תקין?
המכשירים מושאלים במצב תקין. כאשר מתעוררות בעיות בתחזוקת המכשיר, יש לפנות טלפונית לספק האחראי על תחזוקת המכשיר, ואשר מחויב לתת שירות תיקונים, כדי לנסות לפתור את הבעיה דרך הטלפון. אם אין אפשרות לפתור את הבעיה בצורה כזו, יש להתקשר אלינו להעברת המכשיר לתיקון ולקבלת מכשיר חלופי, במידת האפשר והצורך.
חזרה >>>

מי אנחנו  

שירותים  

סניפים  

מילים חמות  

עזר כנגדנו  

חדשות  

סרטים 

לוח אירועים 

אלבום תמונות  

דרושים  

מוקדש בחום  

המומחים שלנו  

קישורים  


תנאי שימוש

הצהרת פרטיות

צור קשר

הרשם לידיעון

אמנת עזר מציון